Beograd, 09. Mart – U susret ovogodišnjeg sajma obrazovanja u Beogradu EduFair, Tatjana Vilček, nastavnica i razredna drugog razreda srednje škole International School iz Beograda, osvojila je titulu Najbolje nastavnice Srbije. Na konkursu su svoje omiljene nastavnike kandidovali i izglasali učenici srednjih školi. Zbog izjava i modernog pristupa nastavi, Tatjanu već mnogi nazivaju „nastavnicom budućnosti“, a zaslužena nagrada će joj biti uručena pred njenim đacima, na sajmu obrazovanja EduFair, koji će biti održan 12. marta u hotelu Moskva u Beogradu.
„Moj stil rada je na granici između strogog i nečega što je blisko deci. Predajem biznis, jer naša škola radi po Cambrige International Programu. Meni je žao što mnoge škole u Srbiji i dalje rade sa decom po nekom modelu iz 19. veka. Interakcija, upotreba tehnologije, mobilnih telefona, gejminga u nastavi je danas ogromna i nastavnici s tim zaista mogu da imaju slobodu da nastavu učine kvalitetnijom i zanimljivijom. Deca su vezana za svoje mobilne telefone, žive s njima i živeće s njima i kad završe školu, ne vidim zašto ih ne bismo onda koristili i u nastavi? I to ne mora uvek da ima veze sa novcem i skupim programima koliko sa pristupom temi“, objasnila je Tatjana Vilček predaje biznis srednjoškolcima poslednjih 6 godina „Na nama je da lekcije koje predajemo učinimo zanimljivim za njih“.
Tatjana je istakla da je veoma važno prilagoditi nastavu svakom detetu kako bi svako dete moglo da ostvari svoje potencijale. „Mislim da naši profesori u većini državnih škola nemaju dovoljno slobode i smatram da tu gube na kvalitetu svoje nastave, ali i poene kod dece. Meni je bilo fascinantno kad sam shvatila da deca nisu znala da mogu da imaju excel program na telefonu, ali onda vide da im to pomaže, pa počnu da pronalaze aplikacije koje im olakšavaju unos fusnota za eseje… To su sve stvari koje će sutra koristiti u poslu, a koristimo tehnologiju koja im je bliska u nastavi“, objasnila je Tatjana.
Upravo zato što nije bežala od modernih tehnologija u nastavi, pandemija nije u tolikoj meri uticala na decu iz Tatjaninih razreda, jer su svi oni već imali praksu praćenja nastave putem online platformi. Kako je objasnila, oni su platformu ranije uglavnom koristili za decu koja odu na takmičenja, pa treba da prate nastavu kojoj fizički ne mogu da prisustvuju. Na pitanje o procentu dece koja su upisala srednju školu svesno planirajući nastavak školovanja u inostranstvu, Tatjana kaže da je reč o baš velikom broju.
„Već od prve godine ih je baš mnogo. Jedan deo njih se i dalje profiliše, neki planiraju studije u inostranstvu i povratak u Srbiju, a ima i onih koji svesno planiraju da se kasnije zaposle u stranoj zemlji. Kod nas se u trećoj godini odlučuju za pravac i oni do trećeg razreda obično imaju jasnu sliku o tome čime žele da se bave ili bar naziru pravac. Uglavnom je izbor fakulteta presudan za izbor da li će to biti inostranstvo ili Srbija. Oni koji se vraćaju posle studija znaju da će se bolje plasirati na radnim mestima u Srbiji i tako planiraju budućnost. Neki završe osnovne studije ovde, ali master planiraju u inostranstvu. Kroz razgovor sa decom sam primetila da na primer ima baš malo onih koji se odlučuju za nauke. Misle da je teško i uglavnom se odlučuju za biznis, jer je tu i novac. Očekuju da će tako biti materijalno sposobni vrlo brzo, što i jeste tačno. S druge strane, tu su oni koji odaberu pravac kreativaca i one koji biraju pravo“, rekla je Vilček i primetila da joj je to u početku bilo iznenađujuće, jer se ne seća da su deca „u njeno vreme“ na taj način precizno planirala budućnost i svoje finansije u tako mladim godinama: „Ja nisam znala šta ću da doručkujem kad sam upisala srednju školu, a oni već planiraju šta će da studiraju, rade, koliko će zarađivati i gde će živeti“.
Kao važan adut pred svojim đacima, Tatjana izdvaja činjenicu da ni ona nikad nije prestala da uči, zbog čega ume da im priđe iz iz tog ugla: „Mi imamo Institut za moderno obrazovanje koji se bavi usavršavanjem profesora, ovo bih volela da čuju i drugi nastavnici ne bi li se malo podstakli da se dodatno aktiviraju, pored nekih standardnih seminara. Smatram da je jako važno da se osećam motivisano da bih prenela tu motivaciju na decu u učionici, što znači da treba da imam i dobru potporu. Mislim da bi mnogi nastavnici mogli malo da zanemare svoj ego i da ulože u sebe. Stalno se javlja nešto novo i moramo biti u toku. Meni pomaže to što stvarno mnogo volim sve što radim“, zaključila je Tatjana Vilček, najbolja nastavnica Srbije za ovu godinu i pozvala sve učenike, ali i posebno nastavnike da predstojeći EduFair iskoriste i da dođu 12. marta u Hotel Moskva kako bi se informisali o novim trendovima u nastavi i možda dobili neke ideje koje mogu da primene. EduFair je odlično mesto za đake koji još uvek razmatraju svoj dalji put, bilo da ih zanimaju konkretne škole i fakulteti ili žele da urade test profesionalne orijentacije.
Najbolje od EDUfair, 12. mart, Hotel Moskva
Trenutak kada dodeljujemo nagradu Omiljeni profesor Srbije 2022. Tatjani Vilček , nastavnici i razrednoj drugog razreda srednje škole International School iz Beograda.